Re: [ArchLinuxVn] Cài Arch 32 bit không xong

thiếu Xorg bác ơi :D

2013/3/2 maikhai <[email protected]>
Cài thử một bản 32bit, theo https://wiki.archlinux.org/index.php Installation_Guide

Lược ghi như sau:

Run wifi-menu to set up your wireless network. For details, see Wireless
Setup and Netcfg.
Install the base system

# pacstrap /mnt base base-devel
# arch-chroot /mnt pacman -S grub-bios
# arch-chroot /mnt pacman -S syslinux
# genfstab -p /mnt >> /mnt/etc/fstab
# arch-chroot /mnt
# ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Athens /etc/localtime
# mkinitcpio -p linux

Set a root password with passwd.
Unmount and reboot

# umount /mnt/{boot,home,}

Update the system
At this point you should update your system.
See Upgrading packages for instructions.
Add a user

# pacman -S ttf-dejavu ttf-liberation

Rồi chạy thêm cái này (thấy trong Hướng dẫn trong forum mình)

# pacman -S enlightenment17
# reboot

Login vào $ rồi gõ startx
Nhưng không vào X được.

Bạn nào dòm thấy còn thiếu cái gì vui lòng chỉ mình với?

--
List uri: https://groups.google.com/group/archlinuxvn
List rules and others: http://archlinuxvn.org/vn/lists/