[ en - vi ] An NGUYEN resign as SaigonLUG's team leader

Hi all,

I'm An NGUYEN (NGUYỄN Châu An). I've been the team leader of the Saigon Linux User Group for more than 1 year as you may already knew. As a team leader, my responsibility is organizing SaigonLUG's events, representing for SaigonLUG in many ICT events and conferences, moderating the mailing lists and maintaining the website. The last 1 year I spent with Saigonluggers was definitely one of the greatest times of my life. Thanks to this amazing community, I've met and befriended to many awesome guys (too bad there was no girl at all :-( ) such as
Working together with you guys was really cool and awesome. You guys inspired me in many different ways. However, recently, I've realised that I need more times to seriously study technical subjects that I'm really passionate about such as Cryptography and TCP/IP. So, I decided to resign from my position at SaigonLUG. From now on, I'll only contribute to this community as a mailing list's moderator and a website's maintainer. About who will replace me, I think we all should discuss about whether SaigonLUG needs a team leader or we should keep it as a flat and community-driven organization. The last decision is up to majority opinion.

If anyone wants to do something for SaigonLUG as well as the FOSS Community in HCMC, please feel free to send an email to this list. After all, FOSS community is where FOSS guys come to share knowledges and experiences, make new friends and have good laughs with other guys. You guys are always welcomed in the community.

After resigning from SaigonLUG, I will contribute more to my 4 favorite FOSS projects: Debian, Arch, KDE, Fedora and a new project named Arch Server, a fork of Arch Linux for Server. Btw, I'm recruiting members for the vi-l10n teams of Debian 6.0 Squeeze and KDE SC 4.x. If you guys know how to translate English to Vietnamese and want to help the community, please drop me an email. :-)

Cheers.
An

------
------

Chào mọi người,

Mình là Nguyễn Châu An, hơn 1 năm vừa qua mình được chọn giữ chức vụ trưởng nhóm của SaigonLUG. nhiệm vụ chính của mình là tổ chức một số sự kiện FOSS ở TP. HCM, quảng bá cho SaigonLUG tại các hội thảo, sự kiện ICT trong thành phố, quản lí mailing list và website. Thời gian với nhóm SaigonLUG là khoảng thời gian tuyệt vời nhất mà mình từng có trong đời. Nhờ có SaigonLUG, mình đã làm quen và kết bạn được với rất nhiều anh em từ đội core team của SaigonLUG, từ HanoiLUG, VNOSS, Vithon, và nhiều anh em khác. Được làm việc chung với những anh em như vậy đã cho mình rất nhiều kinh nghiệm đáng giá trong team working và có những thời gian cười đùa, "tám" chuyện vui vẻ cùng mọi người. Tuy nhiên, gần đây mình nhận thấy mình cần nghiêm túc nghiên cứu hơn về các khía cạnh kĩ thuật mà mình đam mê. Do vậy mình quyết định rời vị trí trưởng nhóm và đại diện cho SaigonLUG để dành thời gian nghi6n cứu nhiều hơn. Về việc ai sẽ thay thế mình ở vị trí trưởng nhóm, thì mình nghĩ chúng ta nên cùng bàn xem liệu SaigonLUG nên là một flat organization được điều khiển bởi cộng đồng hay cần một trưởng nhóm hơn. Quyết định cuối cùng sẽ tùy thuộc theo ý kiến của các anh em.

Thời gian tới mình sẽ chỉ tiếp tục đóng góp vào cộng đồng này như là một moderator cho mailing lists và admin cho trang web. Sau khi rời vị trí trưởng nhóm SaigonLUG, mình sẽ bắt đầu dành thời gian đóng góp nhiều hơn cho 4 dự án FOSS mà mình yêu thích là Arch, Debian, Fedora và KDE cũng như một dự án trẻ Arch Server, một bản fork của Arch Linux cho Server. Hiện nay mình đang tìm người tham gia đội Việt hóa vi-l10n cho Debian bản 6.0 (hứa hẹn sẽ cực kì "khủng" :D) và KDE SC 4.x. nếu anh em nào muốn giúp đỡ cộng đồng thì hãy tham gia cùng mình.

Thân mến.
An